نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6960
-
الف
+

«حسین نور علی» از «عمارت فرنگی» تا «معمای شاه»+تصاویر

در این گزارش با «حسین نورعلی» بازیگر نقش جوانی «محمدرضا شاه» در سریال در حال نشر «معمای شاه» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2 ، «حسین نورعلی» بازیگر نقش «محمدرضا شاه» در سریال درحال نشر «معمای شاه» که به تازگی برای مخاطبان فارسی زبان شبکه آی فیلم 2 در حال نشر است، متولد سال 1353 در تهران می باشد.

حسین نور علی

وی در سال 1375 در رشته تیاتر وارد دانشکده هنر و معماری تهران شد و تا زمانیکه موفق به اخذ لیسانس بازیگری شود با اجرای نمایشنامه های دانشجویی از خود همت نشان داد.

معمای شاه

در سال 1380 نمایش «گفتگوی دو نفره فردریش دورنمات» را با دو نفر از هم صنفی هایش روی صحنه برد. تحصیل در مقطع ماستری کارگردانی و همکاری با اساتیدی همچون «قطب الدین صادقی» و «امیر دژاکام» بر تجربه های حسین نورعلی افزود.

وی همچنین سابقه ایفای نقش های کوتاه در سریال «پدر خوانده»، تله فلم «جاده در دست تعمیر» و «کاراگاه علوی 2» «سال های مشروطه» داشته است.

آقای «نورعلی» در سال 1388 در سریال «عمارت فرنگی» در نقش «محمدرضا شاه پهلوی» در 10 الی 16 سکانس اولین تجربه حرفوی خود در جلوی کمره را بدست آورد.

معمای شاه

وی در سریال «معمای شاه» بار دیگر ایفاگر نقش «محمدرضا شاه پهلوی» بود و به گونه ای این اثر  اولین کار حسین نورعلی به طور جدی در تلویزیون می باشد.

حسین نور علی

وی در یک مصاحبه در خصوص بازی در سریال «معمای شاه»  گفته است: نقش «محمدرضا شاه» مانند دیگر نقش‌ها، عناصر مخصوص به خود را دارد و دارای فراز و نشیب‌های بسیاری است.

وی ادامه داد: سعی کردم طبق متن و راهنمایی‌هایی کارگردان به نقش خود نزدیک شوم و  تا نقش را باور نکنیم، قابلیت اجرا ندارد. شاه دارای یکسری مسائل بوده که مشخصه خود اوست. بنابراین من باید تمام این نقطه‌نظر‌ها را رعایت می‌کردم تا  به شخصیت اصلی شاه نزدیک شوم.

«نورعلی» همچنین گفته است: به دلیل ویژگی‌های خاص این نقش باید با آن همذات‌پنداری می‌کردم به همین دلیل سعی کردم به کاراکتر نزدیک شده و با باور آن، بیننده نیز آن را باور کرده و از دیدن آن جا نخورد. در این راه تمام تلاش خود را کردم.

حسین نور علی

وی عنوان کرده است که برای ایفای هرچه بهتر نقش «محمدرضا شاه» کتاب های بسیاری را مطالعه کرده و همچنین فلم ها و مستنداتی را تماشا کرده تا به نقش نزدیک شود.

«حسین نور‌علی» همچنین از گریم های سنگینی که در سریال «معمای شاه» روی صورتش انجام گرفته صحبت کرده است.

حسین نور علی

حسین نورعلی توانست با بازی در سریال معمای شاه تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر «امیر یل ارجمند»، «سید حسام نواب صفوی»، «ثریا قاسمی»، «محمدرضا شریفی نیا» و... بر تجارب او افزود.

گفتنی است سریال «معمای شاه»  هر روز ساعت 20:00 به وقت تهران ، 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان برای مخاطبان آی فیلم 2 نشر می شود.

 م ا

نظر شما
ارسال نظر